خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟خربزه بومی دریای مدیترانه است و از غلاف های درخت خرنوب می آید. هنگامی که غلاف ها رسیده می شوند ، تفاله شیرین برداشته می شود ، بو داده و به صورت پودر خوب در می آید. این پودر اغلب جایگزین شکلات در دستور پخت است.

خواص خرنوب

مشخصات خرنوب

محل مبدا: مدیترانه

نام های دیگر: لوبیا ملخ ، نان سنت جان

جایگزین: پودر کاکائو

طریقه خرید : از فروشگاه گیاهان دارویی کندلوس

ماندگاری: تا 1 سال

خرنوب چیست؟خواص خرنوب

خرنوب روی درختان رشد می کند ، یکی از خانواده حبوبات است و اغلب به یک جایگزین محبوب شکلات تبدیل می شود. همچنین به عنوان لوبیا ملخ یا نان سنت جان شناخته می شود و از اواخر دهه 1800 در مدیترانه و سایر نقاط جهان با آب و هوای مشابه کشت می شود. این درخت غلاف های قهوه ای و چرمی به طول شش تا 12 اینچ با دانه های غیرقابل خوردن تولید می کند که با رسیدن آنها از سبز به قهوه ای تبدیل می شود. غلاف های خام و رسیده توسط انسان به عنوان شیرینی مصرف می شود ، اما بیشتر به دلیل دارا بودن قند زیاد به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

قیمت خرنوب

قیمت خرنوب در بازار

فروشگاه گیاهان دارویی کندلوس با عرضه خرنوب به صورت عمده و جزیی سالیانه مشتریان زیادی را به خود جذب میکند و قیمت های آن بسیار بصرفه بوده و توانسته است مشتریان خود را راضی نگه دارد .

نحوه تیز کردن خرنوب ،خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

دانه ها صمغی تولید می کنند که در تولید غذا به عنوان ضخیم کننده ، تثبیت کننده غذا و عامل امولسیون کننده برای بستنی ، آب نبات ، سس سالاد و سایر محصولات استفاده می شود. با این حال ، آشنا ترین آماده سازی خرنوب ، پودر قهوه ای است که از خشک شدن ، بو دادن و آسیاب کردن خمیر خوراکی از داخل غلاف برای استفاده به عنوان جایگزین شکلات در محصولات پخته شده یا نوشیدنی ها تهیه می شود. بسته به دستور غذا ، پودر خرنوب نیازی به آماده سازی اضافی ندارد و کمی گرانتر از پودر کاکائو است.

خرنوب در مقابل کاکائو

خرنوب از غلاف درختان همیشه سبز مدیترانه ای می آید ، در حالی که دانه های کاکائو (همچنین دانه ها نامیده می شوند) از درختی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می آیند. خرنوب از برشته و آسیاب کردن تفاله خوراکی از داخل غلاف تهیه می شود. دانه های کاکائو تخمیر شده ، به صورت خمیر درآمده و برای ایجاد شکلات استفاده می شود. خرنوب به طور طبیعی شیرین است ، در حالی که شیرین کننده ها به کاکائو اضافه می شوند زیرا در شکل طبیعی آن کاملاً تلخ است. علاوه بر این ، کافئین و تئوبرومین ، محرک های موجود در شکلات ، در خرنوب وجود ندارد.

طریقه مصرف خرنوب

پودر خرنوب را می توان مانند پودر کاکائو و به نسبت یکسان در غذاهای پخته استفاده کرد ، اگرچه به طور طبیعی شیرین تر است ، بنابراین ممکن است در صورت جایگزینی ، مقدار شکر را کاهش دهید. همچنین می توان خرنوب را به چیپس پخت (شیرین و شیرین نشده) و شربت تبدیل کرد. ذغال سنگ چیپس متفاوت از انواع شکلات خود ذوب می شود. طعم آنها نیز متفاوت است ، بنابراین برخی از افراد دوست دارند از مخلوطی از خرنوب و چیپس شکلات در دستور العمل های کوکی و کلوچه استفاده کنند. به دلیل شیرینی طبیعی خرنوب ، چیپس ها اغلب قند اضافی ندارند.

خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

جایگزینی معمولی برای یک اونس مربع شکلات ، سه قاشق غذاخوری پودر خرنوب با یک قاشق غذاخوری آب است. شربت خرنوب ، که گاهی اوقات ملاس خرنوب نیز نامیده می شود ، باعث کاهش تفاله و آب می شود و در نتیجه طعم شکلاتی و میوه ای ایجاد می کند. آن را به جای شربت افرا روی پنکیک امتحان کنید یا از آن برای تهیه یک لعاب خوش طعم برای گوشت و سبزیجات بو داده استفاده کنید.

مزه خرنوب؟ خرنوب چیست و چگونه استفاده می شود؟

خرنوب طعمی شبیه شکلات دارد اما شیرین تر و تلخ تر است. این پودر دارای طعم برشته و بافتی مانند پودر کاکائو است. این غذا به تنهایی خورده نمی شود ، اما به دسرها ، نوشیدنی ها و موارد دیگر اضافه می شود.

طرز استفاده از خرنوب

پودر خرنوب جایگزین مناسبی برای پودر کاکائو در محصولات پخته شده مانند کیک های براونی است. اگر جایگزین نوشیدنی DIY را ترجیح می دهید ، برخی از غلاف های تازه را برای تهیه شربت خودتان پیدا کنید. یا در کیک شکلاتی بدون آرد خرنوب را جایگزین پودر کاکائو کنید ، اما توجه داشته باشید که ممکن است لازم باشد مقدار شکر را کاهش دهید.

از کجا می توان خرنوب خرید : فروشگاه گیاهان دارویی کندلوس

زمانی که فقط در فروشگاه های مواد غذایی سالم یافت می شد ، اکثر مغازه های خواربارفروشی و مغازه های تخصصی امروزه پودر خربزه و چیپس را در راهرو طبیعی غذا حمل می کنند. آنها توسط کیسه ، ظرف ، یا به صورت عمده به ازای هر اونس فروخته می شوند و همچنین به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند. این پودر را می توان به صورت برشته (متوسط ​​یا سبک) یا خام خریداری کرد که شیرین نیست.

طرز نگهداری از خرنوب

پودر خرنوب ، چیپس و غلاف کامل خشک شده را در ظرفی محکم در یک مکان تاریک و خنک تا یک سال نگهداری کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.